Instrumenterings-lys
Instrumentering i biler er en hel videnskab og det kræver både fingersnilde og tålmodighed at ændre farve i dem. Farvede pærer giver ikke altid den ventede effekt, så vi har lavet en slags diodepærer som passer i de fleste biler. Vores diodepærer består af en eller to dioder som er indbygget i en fatning. Du kan derfor udskifte den originale fatning og pære med vores diodepærer i de fleste tilfælde. For at få et ordentlig resultat skal dit instrumentering opfylde et af disse krav før at du vil få et optimalt resultat. 1. Lyset i instrumenteringen skal komme igennem skiverne/tallene eller 2. Lyset skal komme oven fra instrumenteringen og lyse ned på viser og skiver.
Hvis dit instrumentering ikke er bygget som ovenstående vil du ikke få et ordentlig resultat. Vi anbefaler så farvede pærer eller en ombygning.
Kommer lyset oven fra og lyser ned på skiven lige som i VW og Ford, anbefaler vi at vælge fatningerne med 2 dioder og så skal de bukkes og drejes lige som vist på denne skitse. På den måde vil du få et mere jævnt lys i instrumenteringen.
I midterkonsollen skal der på langt de fleste modeller anvendes diodepære nr 111 / 111-2(blå) eller nr 121 / 121-2(Rød). De passer i hvor der sidder pærer med 4x2mm glassokkel, så der behøver man ikke til at lodde eller lign.
Andre steder hvor disse pærer ikke sidder, kan man blive nød til at udskifte dem med vores specielle Løse 12V R-LED's. Det er dioder med integreret modstand, det betyder at du kan tilslutte 12V direkte på dioden uden formodstand. De er perfekte til kontakter mm. hvor der er småt med pladsen.